Tuesday, December 13, 2011

Laaa...baru tahu...Uniknyer Kalimah BISMILLAHIRAHMANIRAHIM...)

KEUNIKKAN BISMILLAHIRAHMANIRAHIM!!!!!

   Bersabda Nabi S.A.W: semasa aku isra dan naik ke langit yang tinggi malaikat Jibrail as telah memberi kesempatan kepadaku untuk melihat ke dalam semua Syurga Allah .

Aku melihat di dalam nya terdapat 4 buah sungai yang besar-besar dan airnya bermacam-macam .Ada air susu,ada air arak yang tidak memabukkan,ada air madu dan ada air yang tidak masin."

   Aku bertanya kepada Jibrail a.s"wahai jibrail a.s dari mana asalnya sungai-sungai ini dan kemanakah akhirnya??Jibrail a. s menjawab: Ya Rasullah s.a.w. aku hanya tahu ia akan mengalir kedalam  Telaga Kausar.asalnya aku tidak ketahui," aku pun memohon petunjuk Allah lalu muncul seorang malaikat dengan memberi salam. Setelah aku menjawab salamnya dia menyuruh aku memejamkan mataku. Lalu aku pejamkan. Apabila aku buka mataku semula, aku berada dekat sepohon pokok yang besar diperbuat daripada permata yang putih berkilauan manakala pintunya daripada takut hijau dan kuncinya daripada emas.

   Dan aku melihat mengalir 4 batang sungai dari  bawahnya.aku mahu kembali,tetapi di tahan oleh malaikat dengan bertanya:"tidakkah engkau ingin melihat didalamnya"?? aku pun bertanya:'Bagaimana dapat aku masuk sedangkan pintunya berkunci?? Dimanakah kuncinya"

     Jawab malikat itu,'Kunci ditangan mu" tanyaku 'Dimana? Jawabku "cukuplah engkau mengucap "bismillahirahmanirrahim"

     Lalu aku ucapkan dan pintu itu pun terbuka dengan sendirinya dan aku pun masuk kedalamnya.Sungguh amat menakjubkan ciptaan ALLAH AZZAWAJALA,sungai-sungai itu memancutkan airnya dari empat buah liang yang besar-besar.

    Melihat aku mahu keluar ,malaikat itu bertanya lagi kepadaku apakah engkau sudah puas melihat pemandangan ini?? Sesungguhnya masih ada yang engkau belum melihat. Cuba engkau perhatikan sekali lagi dengan baik-baik,dari apakah sungai-sungai itu memancutkan airnya.

    Lalu aku perhatikan sekali lagi, aku lihat terdapat kalimah BISMILLAHIRAHMANIRRAHIM diantara empat batang tiangnya:

Dari huruf mim perkataan BISMILLAH ,keluar air tawar,
dari lubang huruf ha perkataan ALLAH keluarlah air susu,
dari lubang huruf mim perkataan ARRAHMAN keluar air sungai arak dan
dari lubang mim perkataan ARRAHIM keluar air madu .

 dari itu barang siapa dari umatku membaca bismillahirrahmanirahim ,
pasti akan dapat minum air sungai di akhirat kelak .
Ameen.. sama-lah kita mengambil iktibar dari keunikkan ini…selamat  beramal  wahai sahabat-sahabatku

No comments:

Post a Comment