Saturday, December 11, 2010

Sekolah Menengah UGAMA Sultan Ismail Dungun




Dalam Kenangan

1 comment:

  1. Assalamu'alaikum buat warga SMASID sekalian…

    Saya, Syuhaidah bt. Shukor, merupakan bekas pelajar Tingkatan 6 Bawah sesi 2004 dan kini bekerja sebagai Pustakawan di Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS), sekitar Bangi.

    Memandangkan keputusan peperiksaan SPM 2013 akan diumumkan tak lama lagi, di sini saya ingin mempromosikan KUIS sebagai destinasi pengajian seterusnya khusus bagi pelajar-pelajar lepasan SPM.

    Persekitaran bercirikan Islamik dan kondusif merupakan salah satu daya tarikan di KUIS dan insya-Allah kami juga sedang dalam proses penaiktarafan kepada Universiti penuh. KUIS juga bertekad untuk menjadi sebuah gedung ilmu bertaraf antarabangsa dan pelopor di kalangan institusi pendidikan tinggi berteraskan Islam.

    Dengan motto "Pemangkin Tradisi Ilmu", KUIS bukan sahaja menyediakan tempat pengajian bagi mahasisiwa dari segi kemudahan prasarana dan infrastruktur semata-mata tetapi juga berpotensi melahirkan graduan yang serba boleh dan mampu berdaya saing sesuai dengan cita-cita KUIS dalam melahirkan "Da'i, 'Ulama' dan 'Umara'".

    Mendapat perakuan Agensi Kelayakan Malaysia (MQA) dengan kos pengajian yang kompelatif, antara program yang ditawarkan di KUIS termasuklah Pengajian Islam, Pengajian Perniagaan, Perbankan Islam, Bahasa dan Komunikasi, ICT dan Multimedia, serta Pendidikan. Untuk maklumat lanjut berkenaan program pengajian, yuran serta pembiayaan, dan tarikh kemasukan, sila layari lawan web kami di http://www.kuis.edu.my.

    Bagi tujuan tersebut, saya juga boleh dihubungi di talian :

    a) 017-9798475 (maxis) - call/sms/whatsapp

    b) 013-6291745 (celcom) - call/sms/whatsapp

    c) 03-89274251 ext. 3314 (office).

    Perhatian yang diberikan oleh para pelajar, ibu bapa dan guru sekalian amatlah dihargai dan saya akhiri kalam ini dengan lafaz jazakumullahu khayran kathira.

    Wassalamu'alaikum.

    ReplyDelete